środa, 20 marca 2013

Rozciągnik mchuś

Rozciągnik mchuś to polska nazwa jednego z największych europejskich skakunów, Marpissa muscosa.

"Jeden z największych" znaczy w tym przypadku - do nieco ponad centymetra długości.

 



 


Zdjęcia przed publikacją zostały obrobione w programie graficznym :) Jasność i kontrast, rozciąganie histogramu, czasem wyostrzenie. I usunięcie zbędnych elementów tła (konkretnie, kawałka drugiego ołówka na drugim zdjęciu - reszta białego tła jest "naturalną" kartką z drukarki :)).



4 komentarze:

  1. Juz wiem do kogo będę się zwracać w sprawie obróbki zdjęć :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Służę pomocą :) Chociaż muszę przyznać, że przy tych aż tak bardzo się nie napracowałam, nie były takie złe w sumie :)

      Usuń
  2. Jak Ci się udało zrobić takie fotki?... :-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skakun współpracował :)
      Aktualnie mieszkają u mnie trzy skakuny, oprócz tego jeszcze dwa Salticus sp., ale one są mniejsze i bardziej nerwowe. A mchuś, jak otworzę pudełko, to podchodzi dostojnie i bez pośpiechu do krawędzi, przygląda mi się (naprawdę!), potem wychodzi i spaceruje. Trzeba go tylko trochę pilnować, żeby nie "pospacerował" sobie za daleko, na przykład na podłogę i gdzieś w kąt. Jak mu robię zdjęcia, to w obiektyw też patrzy (co zresztą widać powyżej). Czasem tylko skacze na obiektyw, co trochę utrudnia sesję ;)
      Póki co, jest zimno i szkoda mi biedaka wyrzucać na zewnątrz, więc siedzi u mnie i może ta gościna zaowocuje jeszcze jakimiś zdjęciami. :)

      Usuń

Komentarze są widoczne po zatwierdzeniu, więc mogą ukazywać się z większym bądź mniejszym opóźnieniem.