wtorek, 23 lipca 2013

Weekend w Dolinie Baryczy

Jakiś czas temu chwaliłam się, że zostałam laureatką konkursu na ilustracje do książki o ptakach. Konkurs organizowało stowarzyszenie ekologiczne "Etna", które działa głównie na obszarze Doliny Baryczy, i tam też zostały zaproszone osoby, które wygrały konkurs. W Dolinie Baryczy byłam po raz pierwszy i mogę powiedzieć, że miejsce jest zachwycające. To kompleks stawów rybnych, wciąż użytkowanych, idealne siedlisko dla wielu gatunków ptaków.




Mimo że stawy są duże i wiele ptaków było za daleko, żeby zidentyfikować je w mojej lornetce, udało mi się zobaczyć m.in. zimorodka, bielika, gągoła, gęsi, czaple białe i siwe.


Nie tylko ptaki były ciekawym obiektem obserwacji. Nad brzegami stawów można było zobaczyć różne owady, w tym - najbardziej mnie interesujące :) - różne gatunki pszczół. Udało się też spotkać nietoperza odpoczywającego na pniu drzewa, na wysokości około 1,5 metra nad ziemią.



Ale żeby nie było zupełnie bez rysunku, to poniżej - bekas kszyk, rysunek przeznaczony do ulotki na temat tego ptaka wydanej przez "Etnę". To przedostatnia wersja rysunku, w ostatecznej znalazło się więcej roślin, żeby siedlisko bekasa wyglądało tak, jak powinno :)


2 komentarze:

  1. Gratuluję udanego wypadu, nie ma jak obcowanie z naturą :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Your work is very very nice ! !

    Pozdrawiam, Joop

    OdpowiedzUsuń

Komentarze są widoczne po zatwierdzeniu, więc mogą ukazywać się z większym bądź mniejszym opóźnieniem.